Ombudsman UW

O Ombudsmanie Uniwersytetu Warszawskiego

Obecnie funkcję ombudsmana na Uniwersytecie Warszawskim pełni mgr Anna Cybulko.
Anna Cybulko jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji oraz Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Doktorantka Szkoły Nauk Społecznych przy Instytucie Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk. Od 2006 roku związana z Centrum Rozwiązywania Sporów i Konfliktów przy Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu rozwiązywania konfliktu, komunikacji interpersonalnej oraz dynamiki małych grup.
Od 2011 powołana na stanowisko Rzecznika Akademickiego Uniwersytetu Warszawskiego, wspiera społeczność akademicką w radzeniu sobie z konfliktami organizacyjnymi i interpersonalnymi oraz w szukaniu rozwiązań dla spraw trudnych i nieoczywistych.
W ramach swojej pracy spotyka się z osobami potrzebującymi pomocy. Rozmawia na każdy temat, próbując zrozumieć problem i wesprzeć w znalezieniu jego możliwych rozwiązań. Mediuje lub kieruje do mediacji. Wyjaśnia i szuka informacji. Analizuje kontekst prawny i wskazuje zastosowanie przepisów. W miarę potrzeby interweniuje bądź sygnalizuje potrzebę zmian.

Kompetencje i specjalizacja:

Anna Cybulko jest mediatorką, moderatorką, nauczycielką akademicką oraz trenerką umiejętności społecznych.

  • Mediuje w Centrum Rozwiązywania Sporów i Konfliktów przy Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz w ośrodku Markert Mediacje, gdzie jest wpisana na listę mediatorów sądowych. Specjalizuje się w sprawach cywilnych, rodzinnych, gospodarczych, pracowniczych i akademickich. Prowadzi również mediacje w sporach społecznych i organizacyjnych.
  • Moderuje dyskusje i debaty, także i te, które z różnych względów toczą się w sytuacjach komunikacyjnie trudnych. Współpracuje z samorządami – m.in. Miasta Warszawy – przy projektowaniu, organizacji oraz prowadzeniu konsultacji społecznych.
  • Wykłada – m.in. na Wydziale Prawa i Administracji oraz Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.
  • Prowadzi szkolenia z zakresu rozwiązywania konfliktu, komunikacji interpersonalnej, mediacji i negocjacji oraz warsztaty strategiczne.
  • Autorka tekstów nt. efektywnej komunikacji i skutecznych metod rozwiązywania sporów. Tłumaczka podręczników akademickich oraz tekstów z obszaru mediacji, zarządzania i komunikacji.