Przykładowe sprawy

Przykładowy zakres problemów i sporów, jakie mogą trafiać do ombudsmana:

Ombudsman zajmuje się problemami, które mogą pojawić się na tle funkcjonowania pracowników i studentów w ramach Uniwersytetu Warszawskiego.

Poniżej przykładowy zakres problemów i sporów, jakie mogą trafiać do ombudsmana:

A.  RELACJE I KONFLIKTY INTERPERSONALNE:

  • Spory na linii student – profesor/tutor
  • Spory na linii przełożony – podwładny
  • Spory na linii pracownik administracji – pracownik naukowy
  • Spory na linii pracownik administracji – student
  • Poziome spory wewnątrzgrupowe – między studentami, pracownikami naukowymi, lub pracownikami administracyjnymi.

B.  SPRAWY PRACOWNICZE, NP.:

  • Mobbing i dyskryminacja
  • Nieprawidłowości przy dokonywaniu oceny pracowniczej
  • Warunki pracy i polityka kadrowa

C.  SPRAWY STUDENCKIE, NP.:

  • Nienależne skreślenie z listy studentów
  • Naruszenia regulaminu studiów
  • Niesprawiedliwe traktowanie

D.  TRUDNOŚCI ZAISTNIAŁE W ZWIĄZKU Z NARUSZENIEM PRAWA LUB REGULAMINU UCZELNI, NP.:

  • Molestowanie seksualne
  • Spory o podłożu dyskryminacyjnym
  • Nadużycie władzy, niesprawiedliwe traktowanie
  • Naruszanie godności

E.  NARUSZENIE ZASADY UCZCIWOŚCI AKADEMICKIEJ, NP.:

  • Kwestie etyczne
  • Posiadanie informacji nt nielegalnych lub nieetycznych procederów
  • Sprawy związane z naruszeniem prawa własności intelektualna

Do ombudsmana można się zgłosić z każdą sprawą, która dotyczy problemów związanych z funkcjonowaniem w środowisku akademickim.